4 Januari

4 Jan

Snart är det bara en vecka kvar tills jag flyttar.

En vecka och jag har inte packat ett dyfft. Jag har inte gjort något vettigt mer än adressändrat. Jag har hela tiden tänkt, men jag har massa tid på mig. Men nu står jag här en vecka kvar till flytt och har inte gjort något. Jo jag har sprayat tavelramar. VIKTIGAST på listan. not. Men jag har iallafall en lista. En lista på saker som SKA göras. Gäller bara att ta tag i den också.

Sängen är också målad och står ”nästan” klar i källaren. Är lite sidor som ska målas men det går på ett kick. En sak att nästan stryka från listan då. Men bara nästan som sagt.

Behöver flyttkartonger. Får skriva upp det på min lista.Så har jag kanske iallafall varit så duktig att handlat dom dagen innan flyttlasset går.

Jag är onekligen bra på att skriva listor. Jag skriver listor för allt. Men om jag följer dem sen.??  Njaaa

Jag älskar listor. I alla dess former. Jag skriver listor om samma saker 100 ggr.  Jag skriver en lista på jobbet om vad jag ska handla, jag tar ej med mig den hem, skriver en ny innan jag åker till affären. Glömmer den och kommer hem med hälften.

Jag skriver listor om vad jag ska göra i veckan. Städlistor som ska följas. Men följs dom. Nää. Varöfr är jag så beroende av att skriva listor men sen inte följa dom. Är det att jag önskar och vill ha struktur och ordning och reda i mitt liv. Men att det ändå bara slutar i kaos.

Fröken Kaos

 

Lämna en kommentar